Angkor Thom

19 september 2014 - Krong Siem Reap, Cambodja

Na het toeristische Angkor Wat was Angkor Thom een aangename 'rustige' verrassing. De bloedverzengende hitte in combinatie met de onaangetaste bospaadjes, de geluiden van onbekende dieren en vooral insecten en het gebrek aan bussen vol met toeristen geven het geheel een mystieke sfeer. Met ons Indiana Jones hoedje voelde het alsof we terug in de tijd gingen en zelf de tempel ontdekten ;-)
We hebben achtereenvolgens de Royal Palace area bezocht met de Phimeanakas piramide (die eerste met die steile trap), de Baphuon tempel (die tweede met die steile trap en met die pilaren) en de Bayon tempel (die met die gezichten).
Op de terugweg zie je tenslotte de Sunset bij de "Straat der Reuzen" (Beelden van goden en demonen....of wat daar van over is gebleven) bij de ingang van Angkor Thom. Het is overigens geen rivier die je ziet, maar een gracht die destijds om Angkor Thom heen is aangelegd!

Oh ja, de rode gezichtjes die je ziet op de foto's komen door het warme weer. Het mag dan regenseizoen zijn, we hebben de dag van aankomst wat regen gehad, maar sindsdien schijnt hier de zon met een temperatuur van rond de 35 graden (gevoelstemperatuur tussen de 45 en 50 graden volgens de diverse weersites)!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl