Angkor Wat

18 september 2014 - Krong Siem Reap, Cambodja

De eerste dag van ons bezoek aan de tempels zijn we meteen maar naar de 'hoofdtempel' Angkor Wat gegaan. Om hier te komen hebben we een TukTuk genomen, een verfrissend ritje, omdat je dan nog een lekker windje vangt.

Voor de toegang van de tempel moet je een brug over. Wij dachten eerst dat dat over een rivier was, maar dat bleek de (enorme) gracht te zijn die om Angkor Wat heen ligt. De tempel zelf is erg mooi, maar ook erg toeristisch. De met name Aziatische toeristen (waar komen die toch opeens allemaal vandaan???) maken werkelijk overal foto's van met hun tablet en smartphone. Ze staan zelfs in de rij om op een aangekleed paard te gaan zitten met een zweep of zwaard in de aanslag en Angkor Wat op de achtergrond. Tja, het is maar net wat je leuk vindt ;-)

Wij hebben (zoals meestal) onze eigen weg gezocht en hier en daar op rustige plekjes wat zitten lezen over de achtergronden en zo de ergste drukte goed weten te ontlopen (en dan te bedenken dat het nog low season is en dat het overal dus betrekkelijk rustig is ;-)).

We zullen jullie verder niet vermoeien met de details, de foto's spreken hopelijk voor zich!