Fiets- en bamboetocht

9 oktober 2014 - Yangshuo, China

Ondanks dat we onze twijfels hadden over de bamboetocht (waar je ook fietst in deze omgeving, overal wordt er "bamboe, bamboe" geroepen omdat ze graag een tochtje over de rivier willen verkopen) hadden we toch maar besloten dat we dat niet over konden slaan. We hadden wederom prachtig weer en gingen met ons fotoboekje op weg.

De fietstocht begon over kleine paadjes langs akkers en kleine viskwekerijen.

Op weg naar de akkers en de viskwekerijtjes

Door de vele exotische vlinders en libellen moesten we regelmatig een fotostop maken zodat Im haar collectie kon uitbreiden.

Voor de collectie :-)   Nog een mooi exemplaar

Maar ook de omgeving zorgde voor indrukwekkende plaatjes.

Een van de prachtige plaatjes onderweg  Nog meer mooie plaatjes onderweg

Aangekomen bij de bamboevlotjes gaven we onze fietsen af (die werden naar het eind van het traject gebracht, zodat je daar weer verder kon fietsen) en stapten we op ons bamboevlotje. Deze bamboevlotjes werden tot een paar jaar geleden alleen gebruikt door de lokale bevolking om spullen te vervoeren, maar sinds het toerisme hier enigszins is ontwikkeld, ligt de hele rivier vol met deze dingen.

Een "paar" bamboevlotjes

We begonnen onze tocht naar de "Dragon bridge"....... zoals eerder vermeld verzinnen de Chinezen wel vaker namen waar je je vraagtekens bij kunt zetten :-)

De "Dragon Bridge"?   Ons bamboemannetje

Na de enerverende ervaring van de brug kwamen we tussen verschillende fotoshoots terecht van getrouwde stelletjes. De jurk half in het water, de fotograaf druk aan het instrueren en vaak nog 2 of 3 mensen die aan het helpen waren om de perfecte foto te kunnen maken...... en dat allemaal op 1 vlotje :-).

We hebben onze trouwlocatie gevonden ;-)

Nadat we het drukke gedeelte achter ons hadden gelaten en we een aantal "rapids" hadden gehad (voor de liefhebbers hebben we een filmpje waar het gegil van Im op te horen is ;-)) kwamen we in een rustiger en mooier gedeelte. Dit was echt prachtig. De dagelijkse beslommeringen van de lokale bevolking...

De waterbuffel die wordt uitgelaten   De dagelijkse beslommeringen langs de rivier   Even de rivier oversteken...

....en de mooie idyllische plaatjes van bergen die in het water reflecteren.

Uitzicht vanaf het vlotje   De reflecterende bergen in het water   Uitzicht vanaf het water

Enigszins teleurgesteld dat de bamboetocht voorbij was, vervolgden we onze tocht per fiets terug naar ons Guesthouse. Toch niet zo gek die bamboevlotjes ;-)