Moon Hill

8 oktober 2014 - Yangshuo, China

Moon Hill

Onze eerste fiets/ wandeltocht in de omgeving van Yangshuo was door de rijstvelden en het karstgebergte naar de zogenoemde "Moon Hill". Aangezien landkaarten in China schaars zijn (en vaak ook niet op schaal) en ze ook geen paaltjes of paddestoelen hebben die de weg wijzen, kregen we fotoboekjes mee die bij elk kruispunt aangaf welke kant je op moet. Best handig als je geen Chinees spreekt of verstaat en geen flauw benul hebt hoe de weggetjes lopen tussen de rijstvelden door.

Met onze fiets met mandje en babysit (handig voor de rugzak en de fotocamera) en een strakblauwe lucht gingen we op weg langs de lokale rijstvelden naar de rivier Yu Long.

Rijstvelden onderweg naar het eerste dorpje  Druk aan het oogsten

Nadat we de rivier waren overgestoken, kwamen we op de mooiste landweggetjes terecht met schitterende vergezichten op de akkers, de bamboebomen, de rivier en het karstgebergte.

De rijstvelden met het karstgebergte op de achtergrond  Het karstgebergte     De rivier, de akkers en het karstgebergte

De weg vervolgde langs graven (dit zagen we later wel vaker, blijkbaar mag je in China je overal laten begraven?).....

Een van de graven langs het paadje  Doorkijkje

.....en dorpjes.....

Tegenligger onderweg naar het dorpje

....door een ander dal....

Nog meer moois in het volgende dal

.....naar onze bestemming "Moon Hill".

Moon Hill dankt zijn naam aan het natuurlijke gat wat ontstaan is op de top van de heuvel. Vanuit verschillende hoeken zou je de verschillende standen van de maan moeten kunnen ontdekken, maar de Chinezen verzinnen wel vaker namen die wat vergezocht zijn ;-).

Tussen de bamboebomen door zijn we de 800 traptredes(!) naar boven gelopen.....

....om daar van het fantastische uitzicht te genieten.

Uitzicht vanaf Moon Hill  Panorama view vanaf Moon Hill

Op de terugweg viel de schemering al bijna wat wederom voor prachtige plaatjes zorgde.

Een van de riviertjes die we overstaken  De brug over....  En nog een riviertje...  Schemering over de rijstvelden

Moe maar voldaan kwamen we na ruim 6 uur terug (voor de route staat ongeveer 3,5 uur) met lege accu's en volle sd-kaartjes in onze camera's :-)!