Tempels, tempels, tempels...

17 september 2014 - Krong Siem Reap, Cambodja

Na een 'slow start' zijn we de afgelopen dagen dan eindelijk in actie gekomen! ;-)
We hebben achtereenvolgens Angkor Wat, Angkor Thom en Ta Prohm gezien. Dat wil zeggen, de ochtenden hebben we onze dagelijkse baantjes gezwommen in het zwembad en in de middagen deden we onze tempelronde :-)

Voor de mensen die nog niet bekend zijn met Angkor Wat (waar wij tot 2 dagen geleden ook toe behoorden): de verzamelnaam voor alle tempels hier is Angkor Wat, maar dit is ook de naam van de 'belangrijkste' en volgens velen de mooiste van alle tempels. Er zijn echter nog heel veel andere tempels (we hebben een kaartje bijgevoegd om een idee te krijgen) die allemaal heel verschillend zijn.
We hadden in eerste instantie nog wel het idee dat je meerdere tempels 'eventjes' op een dag kon doen, maar de complexen zijn zo groot dat dat voor ONS toch een onbegonnen zaak zou worden. Zo is Angkor Thom bijvoorbeeld 9 km2 groot en woonden er destijds ongeveer 100.000 mensen.....dan heb je een beetje een idee :-)

Omdat we er achter kwamen dat de foto's in omgekeerde volgorde bij het verhaal worden geplaatst, posten we de verhalen apart.