Cambodjaaaa!!

16 september 2014 - Krong Siem Reap, Cambodja

Voor ons is de reis nu echt begonnen, we zijn in Cambodjaaaa!!
Nadat we zondag mooi op tijd van huis dachten te vertrekken, werd het toch nog even spannend door een echte "Im-actie" op het allerlaatste moment en een trein met defecte deuren. Maar goed, dat houdt de spanning erin ;-)
Na een voorspoedige vlucht met een ultra zachte landing en vervolgens een zeer bumpy transfer met de shuttlebus (die duidelijk nodig in onderhoud moest) dwars door Bangkok naar het andere vliegveld, kwamen we aan in een behoorlijk luxe hotel (Amari Don Muang). Daar hebben we heerlijk ontspannen in en bij het zwembad dat we voor ons alleen hadden.
Vanmorgen zijn we naar Siem Reap gevlogen. Vlak voor de landing waren we even bang dat we met het watervliegtuig hadden moeten komen, want het was meteen duidelijk dat het het regenseizoen is.
Bij aankomst in Cambodja moesten we heel wat verklaringen invullen en ook nog op zoek naar nog een "departure card", omdat iedereen in het vliegtuig er 1 had gekregen behalve Im (helaas, ze hadden er 1 te weinig mee genomen). Gelukkig mochten we na het achterlaten van electronische vingerafdrukken van al onze vingers het land in.
Buiten stond er een leuke tuktuk klaar om ons naar het hotel (Areca Angkor Boutique) te brengen en direct na instappen zaten we helemaal in het Azie gevoel en was onze reis echt begonnen! :-)
Bij aankomst stond ons een warm onthaal, vers fruit en een hele mooie kamer te wachten.
Het is hier wel behoorlijk warm, zo warm zelfs dat een mini puppy (hier van het hotel) verkoeling zocht in het zwembad, waardoor we hem vervolgens van de verdrinkingsdood moesten redden ;-)
Na al deze opwinding, de acclimatisering en een jetlag die we niet langer konden ontkennen, vonden we de zware regen later in de middag wel een goed excuus om het de rest van de dag rustig aan te doen (lees: middagdutje en een stevige Traditional Khmer massage).