Fietsen, brommers en andere vervoermiddelen

2 oktober 2014

In Azie vinden we het altijd weer erg leuk om te zien wat er allemaal met (liefst) fiets, brommer en tuktuk vervoerd wordt.

Op weg naar de markt........   Let op de details ;-)   Tuktuk vol monniken   Nog even gras gehaald voor de koeien?

Hoewel er helaas steeds meer autoverkeer is, zijn er natuurlijk nog ontzettend veel mensen die een auto niet kunnen betalen en voor wie een brommer, tuktuk of fiets al een flinke investering is. Vaak wordt een vervoermiddel dan ook gedeeld met meerdere familieleden.

Met de hele familie op de brommer   Met de hele familie op weg

Er wordt werkelijk alles mee vervoerd en ook als mobiele winkel is het ideaal.

De Blokker-aan-huis   Mobiele appeltjesverkoop   Een mand vol eieren   Mobiele bananenkraam

Bovendien past er altijd meer in of op dan wij zouden denken ;-) Ook busjes en vrachtwagens kunnen tot verder dan de nok of laadklep vol :-)

Wel even goed vast houden ;-)   Tja, elke zitplaats is er 1........   Met z'n allen............

De meeste zie je als je onderweg bent, in ons geval meestal vanuit de bus of tuktuk.

Tja, zeg het maar.......... het is vast eetbaar, maar ik weet even niet welke groente dit is ;-)  Wat zal daar nou in zitten?...........  Van of naar de meubelboulevard........ ;-)  Veel zakken vol met.........?

Voor Im is het een soort van sport om ze te "verzamelen" op de foto. Helaas rijden de mooiste, leukste of grappigste altijd net voorbij als je te laat bent of als we te snel rijden. Het was dan ook helemaal geen straf toen we bijvoorbeeld in Phnom Penh met de tuktuk een tijdje in de file stonden en Im haar "verzameling" weer flink kon uitbreiden ;-)

1, 2...........  Jeuk?  Ondanks de regen toch een gulle lach :-)  Ik zou ook niet vrolijk kijken als ik zo door de regen moest rijden ;-)

Ook tijdens busstops als we even een plas- of eetpauze hebben, staat Im vaak aan de kant van de weg te spotten.

Keramiek en zo..............  Die liggen er gekleurd bij....................  Als je goed kijkt........zie je wat het is :-)

De hier geplaatste foto's zijn het resultaat van "verzamelen" in de afgelopen paar weken in Cambodja. Als je ze goed bekijkt (door erop te klikken) zijn er soms erg leuke details of verhalen te ontdekken, die je in eerste instantie niet zag :-)

Het echte handen- en voetenwerk....  Soms zou ik ook liever niet zien hoe we rijden...............  Zo groot worden die manden dus...........