The Giggling Tree

7 oktober 2014 - Yangshuo, China

The Giggling Tree   The Giggling Tree

Onze eerste week in China verbleven we in Yangshuo bij The Giggling Tree. Dit is een charmant Guesthouse en hoewel we geen hotelreview willen schrijven, lijkt het er misschien wel een beetje op ;-)

Na 3 weken weinig Nederlandse toeristen in Cambodja te zijn tegengekomen, was de eerste ervaring met The Giggling Tree een redelijke shock. We wisten dat het Nederlandse eigenaren heeft, maar dat het een soort van Nederlandse enclave zou zijn, hadden we toch niet verwacht. Gelukkig viel het allemaal reuze mee, de mensen waren erg gezellig en de (Nederlandse) managers waren erg aardig en behulpzaam. Ook kwamen we nog een 'bekende' Nederlander tegen, Dolf de Vries (schrijver en toneelspeler) die het wel erg leuk vond dat Im hem herkende en zichzelf meteen samen met z'n vrouw uitnodigde om bij ons aan tafel te komen zitten.

The Giggling Tree bestaat eigenlijk uit een aantal gerenoveerde varkensstallen. Daar ruik je gelukkig niets meer van en het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit.

De ingang naar onze kamer (voormalige varkensstal dus!)       Het terras met uitzicht op het karstgebergte

Het is best een bijzondere plek, omdat in China deze oude stallen meestal tegen de vlakte gaan en vervangen worden door lelijke betonnen huizen. Toch heeft deze plek de Chinese media ook al bereikt, waardoor er nu af en toe een groep Chinese toeristen het terrein op komt lopen en foto's gaat maken. Ze willen het liefst gewoon de kamers in lopen, maar aangezien die meestal op slot zijn, lopen ze dan maar de keuken in! Regelmatig hoorden we ze luid praten (wat ze eigenlijk altijd doen) en lachen, wat wij dan vertaalden als: "haha....moet je die westerlingen zien, die gaan gewoon in oude varkensstallen slapen en betalen er nog voor ook!" ;-).....cultuurverschil moet er blijkbaar zijn?
Toch zijn er inmiddels ook al Chinese toeristen die hier verblijven.

De kamers zien er idyllisch uit en afgezien van wat spinnen, een boomkikker en op de laatste dag een kakkerlak van ongeveer 5 cm hadden we maar weinig last van ongedierte dit keer (terwijl er toch ook ratten en duizendpoten moeten zijn) ;-)

Onze boomkikker   Ons "spinnetje"

Verder waren er een loungeplek en een zwembad, beiden met een fantastisch uitzicht op het karstgebergte.....

Alhoewel we na een fantastische week wel wat klaar waren met mensen die (ongevraagd, maar vaak wel gezellig) aan je tafel kwamen zitten, was het echt een topplek om de reis door China mee te beginnen. Later zijn we er achter gekomen dat het toch wel heel handig is om een plek te hebben met mensen die de omgeving kennen, zonder dat je Chinees hoeft te spreken!

En voordat jullie denken dat wij hier alleen maar in dit Guesthouse hebben gezeten, de komende dagen zullen we de fiets-en wandeltochten posten! :-)

Het weer was ook goed! :-)   Uitzicht by night